Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK)

Plakat z informacją- Teleplatforma Pierwszego Kontaktu - jeden bezpłatny numer 800 137 200. Na plakacie przedstawiona jest kobieta ubrana w fartuch z stetoskopem,i słuchawkami z mikrofonem na głowie. pisząca notatkę.Na górze znajduje się niebieskie logo Ministerstwa Zdrowia, granatowy symbol Narodowego Funduszu Zdrowia

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu - dostępna jest poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia. W soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia. Na plakacie przedstawiona jest dłoń obsługująca telefon, i biały symbol telefonu.
Na górze znajduje się niebieskie logo Ministerstwa Zdrowia, granatowy symbol Narodowego Funduszu Zdrowia

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu - z TPK można korzystać w sytuacji nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ, nagłego pogorszenia stanu zdrowia gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy. Na plakacie przedstawiony jest telefon ze zdjęciem osoby w fartuchu lekarskim korzystającej z tabletu. Obok leży stetoskop. Na górze znajduje się niebieskie logo Ministerstwa Zdrowia, granatowy symbol Narodowego Funduszu Zdrowia

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu - porady w TPK udzielane są w czterech językach: polskim, angielskim, rosyjskim, ukraińskim. Można również skorzystać z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego. Na plakacie pokazany jest mężczyzna z telefonem w ręce, patrzący przez okno

Wróć na początek strony